Αλλάζουν όλα στους φόρους των αυτοκινήτων – Τα νέα σχέδια της κυβέρνησης

Αλλάζουν όλα στους φόρους των αυτοκινήτων – Τα νέα σχέδια της κυβέρνησης

Με μια ανακοίνωση ολίγων σειρών, το υπουργείο Οικονομικών προαναγγέλλει αντικατάσταση του καθεστώτος φορολόγησης των αυτοκινήτων όπως το γνωρίζαμε εδώ και 10ετίες. Τίποτα δεν μένει στη θέση του: τέλη ταξινόμησης, τεκμήρια, ενδεχομένως και τέλη κυκλοφορίας μπαίνουν στο μικροσκόπιο με στόχο, ύστερα από διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς, να υπολογίζονται από το νέο έτος με νέο τρόπο.

Η βασικότερη αλλαγή που προαναγγέλλει το υπουργείο Οικονομικών είναι η φορολόγηση της αγοράς αυτοκινήτων (τέλη ταξινόμησης) όχι με βάση τον κυβισμό όπως ισχύει σήμερα αλλά με βάση την τιμή λιανικής. Αυτή και μόνο η αλλαγή, αρκεί για να επιφέρει ριζικές αλλαγές. Καταρχήν θα εκλείψει το απίστευτο που ισχύει σήμερα, ένα φθηνότερο αυτοκίνητο να φορολογείται περισσότερο από ένα ακριβότερο, μόνο και μόνο επειδή έχει μεγαλύτερο κινητήρα.
Η βασική αλλαγή (φόρος με βάση την τιμή λιανικής) αναμένεται να παρασύρει και τα τεκμήρια διαβίωσης ενώ δεν αποκλείεται να «αγγίξει» και τα τέλη κυκλοφορίας στα οποία σήμερα ισχύει διπλό σύστημα (και με βάση τον κυβισμό και με βάση τους ρύπους για τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν μετά την 1/11/2010).
Συγκεκριμένα, οι πέντε αλλαγές όπως προαναγγέλθηκαν από το υπουργείο Οικονομικών έχουν ως εξής:
1. Κατάργηση του κριτήριου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι’ αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.
2. Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού.
3. Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της 20ετίας) με ένα «τέλος περιβάλλοντος».
4. Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.
5. Ανάλογη προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα.
6. Αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων)

ΠΗΓΗ:http://www.fpress.gr